Saturday, March 20, 2010

apakah dugaan aku...

firstly aku dengan harapan nak membantu seorang hamba Allah ni..niat aku memang ikhlass..
then,aku tros apply cuti even aku ngah praktikal time ni..
pas aku balik keja isnin lepas..malam aku g tempat sewa kereta n tros ke destinasi pertama..yang x brapa jauh sangat laa..dlam 40minit cmtu..(rm20-minyak)
sesudahnya sampai tggu dalam satu jam lbih aku pun get ready ke tmpat seterusnya..
sebelum pergi ke destinasi seterusnya yang memang jauh perjalanannya aku singgah boh minyak lagi..(rm20)
then tol yang 3ringgit lbeh..aku sewa keta sehari RM110..lupa plak nak gtaw..aku ni pergi sebab nak semua ahli keluarga pihak berkenaan hadir ke konvokesyen seorang lagi hamba Allah yang juga ahli keluarga mereka..pastu drive lbh krang 4jam lebih stop kat hentian aku tido jap..memang letih arr pas keja tros drive g tmpat yang jaoh..then lnh kurang sejam rehat dah pkol 6 lbih time tu tros sampai lagi satu tol (total rm 34 rggit lebih..) then tambah minyak lagi 30 ringgit..nasib la aku ni ada duit poket sendiri..pastu balik plak petang tu tol kena rm10.50+brapa ntah laa.. n sampai malam n aku kena sewa kereta terbabit 2 hari lah nampaknya..aku bermalam dirumah mereka..

cuba korang bayangkan...aku ni guna duit aku sendiri sepanjang aku ke sana tmasok duit kereta..padahal aku ni kena tolong diorang drive n sewa kereta..pihak diorang cuma bagi rm20 ringgit je..
total semua lebih kurang rm350 lebih..dah tu bila mak aku dok call2 seorang hamba Allah ni da naik marah..ada ke patot!! yang ikot aku nek keta sewa itu adalah seorang ibu kepada 4 orang anak yang dah besar..cuma hulurkan rm20 ringgit..aku ni sebaya dengan anak beliau yang bongsu..aku ni student lagi..bukan bekerja..dah nak cantass aku tanpa perasaan apa2..aku la driver..aku la kuarkan duit..tambah nantok n letih..seorang lagi patahkan henset aku..

ingat aku PECACAI ampa ka!!!!!! lantak arr nak nilai aku camna pn..aku dh mesej kat salah seorang pihak mereka..macam ni..

 

warrgghhhh...aku tensyennn!!!

pas dah balik mama aku tros tanya..
depa bagi brapa kat adik..and aku jawab ngan air mata ja...
GERAM+LETIH+SEDIH pnya air mata...

semoga aku dikuatkan semangat n dimurahkan rezeki...tolongla doakan ntok aku!!!
"salam ******...fatin nak mintak tolong bleh x??"--aku
"salam...tolong ape??"--beliau
"mcm ni..fatin dah habis dekat rm400 masa nak p konvo aritu n fatin arap dapat la pihak ****** cutting sket kat fatin sbb semua duit loan fatin dah habis...bukan niat nak berkira tapi fatin ni study lagi...nak wat apa pn harap duit loan.." lbh krg cmni la aku mesej beliau...
"......"--------> BELIAU TEROS X REPLY TEXT AKU!!!!! cam ****^&%^%$##@%$%^&!!!!!

7 comments:

NAZ on March 21, 2010 at 2:39 AM said...

apa punya orang la macam nie. u kena push dia

Nur Fatin Anati Bt Abd Rahim on March 21, 2010 at 5:57 AM said...

u bayangkan..i dah text diorang x layan..ada ka patot..
memang rasa diri ni x berharga langsong..dah la i yang usaha yang xpatot i usahakan..damn!!

.:fifi:. on March 21, 2010 at 6:10 AM said...

weyh fatin..gila babun pa org tuh??pasepa de wt ang camtu?weyh xptot,RM400 awat de ingat tu 4sen pa?awat kojaq sgt?esh geram ak..gila babun..ak bengang neyh!ang mintak kat de ganti rugi hp tuh skali..babun seyh...yg mak de tuh pasepa?xdak otak ka weyh?ish ak geram neyh!ank dia p konvo tang mn?awat xdak otak ka weyh?da ...nama konvo,kompem blajaq tgi tp awat snggup wat orng camneyh?ish geram neyh!

lepas nie jgn bwat baik kat depa dah!awat depa ingat ang kuli depa ka weyh?

Nur Fatin Anati Bt Abd Rahim on March 21, 2010 at 6:21 AM said...

haa..tu la pasai..duit habeh sepasai..pastu aku minx wat xtaw tros..mmg sakit hati aku...seorang ibu xbleh nak pikiaq ka...

mmg arr..last aku wat bek kat depa..

aku bulan ni gigit jari ang taw..
habeh duit loan..

mmg aku geraam sampai sekarang..sampai mati aku ingat apa depa wat kat aku..

ha..seb bek hp aku guna tu bkn had aku..hp tu tuan dya sendiri bagi kepak sbb bengang ngan aku pasai mak aku asyik2 col n tambah macam2 hal..dya lepas geram cmtu...

panas baran xkena gaya..
aku sakit hati fi.. Allah Taala ja faham situasi masa tu..

.:fifi:. on March 21, 2010 at 6:29 AM said...

ang habaq kat ak sp de weyh?
ang ckp kata de tuh det boy..
ish ang nie..klu betoi la tu det boy,
mmg la ang..

Nur Fatin Anati Bt Abd Rahim on March 21, 2010 at 6:40 AM said...

apa yang det boy wehh? i xpahamm..

khai on March 22, 2010 at 12:35 PM said...

..sian, kdg mmg sukar nak menilai hati budi orang. Asam garam khidupan, fatin sabar tau. Insyaallah jika redha sbg ujian nnt Allah ganti dgn yg lebih baik. Yg deme buat fatin tu, biar Allah yg beri balasan.

 

c l i c k | c l i c k

w i d g e t

Followers

i k l a nuffnang!

♂♀ TheCOMOT ♂♀ Copyright © 2010 Blogger Template Designed by Fatin